Felis ana nobo! - Reisverslag uit Mari Pompun, Curaçao van Danielle Duijn - WaarBenJij.nu Felis ana nobo! - Reisverslag uit Mari Pompun, Curaçao van Danielle Duijn - WaarBenJij.nu

Felis ana nobo!

Blijf op de hoogte en volg Danielle

05 Januari 2014 | Curaçao, Mari Pompun

Allereerst gelukkig en zonnig nieuwjaar vanuit Curacao!

Het oud&nieuw vieren hier was erg vreemd. Het was warm, we hebben in het zwembad gelegen en daarnaast vierden we hier 2x het nieuwe jaar. Michel en ik moesten werken tot 5 uur ongeveer. Thuis werd er een soort van poolparty georganiseerd waardoor we meteen bij thuiskomst in het zwembad zijn gesprongen. Rond een uur of 7 was het tijd voor de eerste viering van het nieuwe jaar, namelijk het nederlandse nieuwe jaar! Net daarvoor begon het keihard te regenen, alsof het een teken was haha, zo was Nederland toch nog een beetje bij ons ;). We hebben champagne open getrokken en elkaar gelukkig nieuwjaar gewenst en ook werd er wat siervuurwerk afgestoken. Dit was erg gezellig. Alleen tegen die tijd hadden de meeste mensen al behoorlijk wat drankjes op en liep het een beetje uit de hand met het vuurwerk. De hele middag werden er al nitraat bommen gegooid (Hele harde rotjes) en na de nederlandse nieuwjaar werden deze helaas ook in het zwembad gegooid. Kort samengevat: Het zwembad kon daar niet zo goed tegen en dat heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat er een mega gat in het zwembad zit en we nu dus alleen nog een leeg zwembad hebben :(. Echt heel erg balen maar volgens bouwe beheer word dit snel gerepareerd omdat we nu ook heel veel nieuwe huisgenoten krijgen. Na de nederlandse oud&nieuw ging iedereen even eten en omkleden en was het tijd voor de Curacao oud&nieuw! Om 11 uur vertrokken we naar wet 'n wild waar we een feestje op het strand hadden en waar om 12 uur ook echt supermooi vuurwerk werd afgestoken. We hebben een leuke avond gehad en 3 uur lagen we in bed. De volgende ochtend ging de wekker alweer vroeg want we wilden meedoen met de nieuwjaarsduik bij Zanzibar. Volledig gesponsord en voorzien van muts van Unox hebben wij het nieuwe jaar in stijl ingeluid. De duik was ook heerlijk tegen de kater van de avond daarvoor haha. Het was erg leuk om eens mee te doen aan zoiets en vooral omdat ik het in Nederland nooit zou doen, koukleum als ik ben haha. De dag na oud&nieuw moest ik weer werken maar na 2,5 uur mochten we naar huis omdat er niks te doen was, alle auto's waren verhuurd en de helicopter vliegt nog niet. Daardoor heb ik nu een week vrij op vandaag 3 uurtjes werken na. Vandaag is het namelijk fuikdag, het grootste feest van het jaar in Curacao. Vanuit Blueskies is geregeld dat er vandaag wel met de helicopter gevlogen mag worden waardoor zij mooie foto's van het evenenemt kunnen maken. Ik hoop dat ik ook mee mag vliegen maar we zullen het zien! Na werk ga ik door naar het strand waar bijna al mijn huisgenootjes aan het bbqen zijn. Bijna niemand kon namelijk meer aan een kaartje voor fuikdag komen en daarom was er een alternatief bedacht voor alsnog een leuke middag. Nog maar 5 weken en dan ben ik alweer thuis! De tijd vliegt dus ik ga weer even verder met genieten! Ayo!

Foto's: https://plus.google.com/u/0/photos/111141186290439368754/albums/5931473588527092721

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Op deze site zal ik al mijn avonturen gaan bijhouden van mijn stage in Curacao van september 2013 tot februari 2014.

Actief sinds 31 Juli 2013
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 11097

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 10 Februari 2014

Curaçao

Landen bezocht: