Wat een heerlijke week! - Reisverslag uit Mari Pompun, Curaçao van Danielle Duijn - WaarBenJij.nu Wat een heerlijke week! - Reisverslag uit Mari Pompun, Curaçao van Danielle Duijn - WaarBenJij.nu

Wat een heerlijke week!

Blijf op de hoogte en volg Danielle

23 November 2013 | Curaçao, Mari Pompun

Het is inmiddels weer een week later, mama en manon zijn inmiddels weer naar huis :(. We hebben echt een heerlijke week samen gehad waarin we allemaal leuke dingen hebben gedaan. We zijn iedere avond heerlijk uit eten geweest. De eerste dag gingen we naar cas abao (het droomstrand volgens manon :P) en hebben we lekker gerelaxed en gezwommen. De tweede dag gingen we naar paradise, klein curacao. Dat is een onbewoond eilandje voor de kust van Curacao. We gingen hier met de boot van Mermaid naartoe en bleven hier een paar uurtjes waarin we hebben gerelaxed, gesnorkeld (wat mama en manon helemaal leuk vonden), we hebben de vuurtoren op het eiland bekeken en het schipswrak en we hebben een heerlijke bbq lunch gehad. Maandag zijn we naar Shete Boka geweest, een natuurpark op westpunt. Shete Boka staat bekend om Boka pistol waar het water heel hoog tegen de rotsen aan spat. Na shete boka zijn we doorgereden naar Playa Kalki, Kleine knip en grote knip, een strandentour dus eigenlijk. Overal gingen we even zwemmen om vervolgens op te drogen en verder te rijden. Dinsdag gingen we naar punda waar we wat souvenirs hebben gescoord en waar mama en manon de handelskade en de pontjesbrug hebben gezien. We konden alleen de ochtend daar naartoe omdat ik om 12 uur moest werken. Ik heb ze toen dus meteen meegenomen om mijn werkplek te laten zien en natuurlijk de helicopter. Daarna bracht michel ze weer naar het hotel omdat hij de middag vrij had. Woensdag hebben mama en ik wat winkeltjes bekeken aan de boulevard bij het hotel en in de middag moest ik weer werken. Donderdag hebben we een buggy safari gedaan. We hadden een vierpersoons buggy waarmee we offroad en onroad reden en onderweg maakten we stops bij grotten, een blow hole en de struisvogelfarm. Het was heel gaaf en de 2,5 uur vlogen om! Na de buggy tour hebben we nog even op het strand gelegen bij het hotel en daarna gingen we richting strand om de laatste avond goed af te sluiten met een bbq op het strand. Dat was ook heel gezellig! Vrijdag moesten michel en ik eigenlijk werken allebei maar tijdens de bbq werden we gebeld door onze baas dat we die vrijdag allebei vrij mochten! Dat vond ik echt heeel leuk want mama en manon gingen weer naar huis die dag. En dus hebben we vrijdag nog even kunnen genieten aan het strand om vervolgens naar het vliegveld te rijden en ze uit te zwaaien. Ik vond het echt een heeeeele leuke week en vond het ook heel leuk om ze alles te laten zien hier. Helaas is de week omgevlogen want ik had ze graag langer hier gehad! Ik mis ze nu al, het was helemaal raar om vanochtend alleen in de auto te zitten aangezien ik de afgelopen week aldoor met mama en manon in de auto zat. Maarrr over 4 weken komt mijn vader alweer! Weer iets nieuws om naar uit te kijken :). En sinds afgelopen donderdag ben ik al over de helft van mijn curacao avontuur.. Maandag ben ik hier alweer 12 weken wat betekend dat ik er straks nog 11 te gaan heb. De tijd vliegt voorbij en af en toe moet ik mezelf er even aan herinneren dat ik op een tropisch eiland zit met de routine van werken enzo maar ik heb het nog steeds enorm naar mijn zin! Gisteravond was ook een leuke avond. Petra werkt bij scuba lodge en als afscheidskadootje mocht zij gratis een nacht met een vriendin in het hotel slapen. Ze had anita gekozen en samen nodigde zij mij en elsemieke uit voor een drankje in het appartement. Het appartement was supermooi en we hebben heerlijk gegeten en gedronken met uitzicht op zee. Daarna was het tijd om richting Zanzibar te rijden voor het concert van Rigby. Dit was ook gezellig, goede band. Vandaag begon het gewone leven weer, ik zit nu weer op kantoor. Zoals het er nu uitziet gaat de helicopter snel vliegen en daar heb ik wel zin in, even iets anders als alleen auto's. Mijn foto's kun je vinden via de link die ik in mijn vorige verslagen heb gegeven.
Tot volgende week! Bon siman!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Op deze site zal ik al mijn avonturen gaan bijhouden van mijn stage in Curacao van september 2013 tot februari 2014.

Actief sinds 31 Juli 2013
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 11110

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 10 Februari 2014

Curaçao

Landen bezocht: