Ennnn weer een week voorbij, Hopi bon! - Reisverslag uit Mari Pompun, Curaçao van Danielle Duijn - WaarBenJij.nu Ennnn weer een week voorbij, Hopi bon! - Reisverslag uit Mari Pompun, Curaçao van Danielle Duijn - WaarBenJij.nu

Ennnn weer een week voorbij, Hopi bon!

Blijf op de hoogte en volg Danielle

14 September 2013 | Curaçao, Mari Pompun

Bon Noche! (Goedenavond in papiamento, het is hier 22:55 uur)
Vandaag is het alweer vrijdag 13 september. De laatste keer dat ik schreef was het vorige week zaterdag. Inmiddels heb ik natuurlijk alweer van alles te vertellen! Want op zaterdagochtend, toen ik mijn verslag schreef was het weekend pas net begonnen! Die zaterdag nadat ik mijn verslag had getypt zijn we vrijwel meteen met het hele huis vertrokken richting westpunt. Om naar het strand Casa bou te gaan. En wauw wauw wauw wat was het daaaar mooi! Het leek net of ik zo een catalogusplaatje instapte. Witte stranden, blauwe zee, palmbomen het was er allemaal. Het schijnt ook dat Casa bou het mooiste strand van het eiland is. En ja dat wil ik best geloven ook al heb ik nog zoveel te ontdekken. We zijn de hele middag daar gebleven, hebben gesnorkeld, gezwommen en een beetje in de zon gelegen (heeeet!!). Tegen een uur of 5 gingen we weer richting het huis maar niet voordat we een stop bij de supermarkt hadden gemaakt. We gingen namelijk met het hele huis barbecuen 's avonds. Dat was ook echt heel gezellig. Na de barbeque heb ik nog even met huisgenoten buiten gezeten en ben ik naar bed gegaan want zo'n dag niks doen op het strand, daar wordt je wel een beetje rosig van haha. (A). Zondag ben ik met twee huisgenoten weer op tijd opgestaan om naar de struisvogel farm te gaan. Dat was volgens de taxi chauffeur die mij van het vliegveld haalde een must see als je hier stage komt lopen. We kregen op de struisvogel farm een rondleiding waarin ons van alles werd verteld over struisvogels. Ook hebben we daar zelf struisvogels mogen voeren ( Wat een grote beesten, en grote snavels!!) en hebben we op een struisvogel ei gestaan. Deze eieren schijnen 200 kilo te kunnen houden!! Het was wel leuk om eens gezien te hebben. Maar we waren redelijk op tijd weer thuis. 's Middags was er een poolparty omdat een huisgenoot jarig was. Maandag begon de stageweek weer. Ik rijd nu met een collega van stage naar stage toe. De ene dag rijd hij en de andere dag rij ik. Hij woont namelijk in dezelfde straat als mij dus scheelt weer benzine! Op stage moest ik maandag en dinsdag weer de hele dag over sanitair schrijven. Ik kreeg hier een beetje een punthoofd van en daarom heb ik woensdag na een gesprek met papa een gesprek gehad met mijn stagebegeleider. Ik wilde weten of mijn werkzaamheden nog zouden veranderen. Want als ik alleen tekst mocht schrijven lag er voor mij geen uitdaging. Maar hij verzekerde mij ervan dat ik over niet al te lange tijd meer marketing dingen mocht gaan doen. Toch zit ik nog met een twijfel of dit echt is wat ik leuk vind om te doen terwijl ik op het eiland ben. Een huisgenoot van mij werkt op een boot die trips doet naar klein curacao waarbij hij de gasten van eten en drinken moet voorzien en een beetje moet socializen met deze mensen. Dat lijkt me toch ook wel echt te gek hoor. Maarja mijn stage draagt wel echt bij aan mijn cv. Dus dilemma dilemma dilemma. Wat zouden jullie doen? Donderdagavond ben ik met 3 meisjes uit het huis nog frozen yoghurt gaan halen in otrobanda. Dat was echt enorm lekker! Je mocht een bak pakken (lees huge bak), deze vullen met frozen yoghurt en vervolgens allemaal toppings kiezen. Ik had onder andere watermeloen, ananas, chocolade, stroopwafel en bananensnoepjes. Als je klaar was gingen ze je yoghurt wegen en moest je betalen. Het was bij mij wel een beetje duur geworden maar ik had de hele week al zuinig gedaan dus het was verantwoord haha (A). Daarna zijn we naar Rock Beach doorgereden. Dat is een stukje strand gecreëerd in het midden van de stad maar wel aan het water. Hier kun je heel relaxed zitten met een drankje en ook kun je er goed eten. Nu is het alweer vrijdag en is het weer weekend!! HOPI BON!!! (heel goed, leuk!) Morgen ga ik met Caro naar Punda om de handelskade te bekijken met de drijvende brug, de drijvende fruitmarkt. En om de grotten van Hato te bekijken. En morgenmiddag gaan we waarschijnlijk naar het strand :). Caro is trouwens een huisgenoot waar ik het enorm goed mee kan vinden. We hebben allebei het idee dat we elkaar ergens van kennen maar we zouden allebei niet weten waarvan (hoe gek?). We doen veel dingen samen omdat wij allebei liever iets van het eiland zien dan dat we de hele week door gaan stappen. Helaas gaat zij wel op mijn verjaardag weer terug naar nederland :( maar gelukkig zijn er nog veeeeel meer leuke huisgenoten dus dat komt helemaal goed. Veel plezier met foto's kijken :)

  • 14 September 2013 - 23:00

    Manon:

    Hey Daan,
    Leuke verslagen :) laten we die frozen yoghurt onthouden voor als mama en ik langskomen :)
    Tot skypse!
    xx non

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Op deze site zal ik al mijn avonturen gaan bijhouden van mijn stage in Curacao van september 2013 tot februari 2014.

Actief sinds 31 Juli 2013
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 11108

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 10 Februari 2014

Curaçao

Landen bezocht: