Weer een berichtje vanuit Curacao - Reisverslag uit Mari Pompun, Curaçao van Danielle Duijn - WaarBenJij.nu Weer een berichtje vanuit Curacao - Reisverslag uit Mari Pompun, Curaçao van Danielle Duijn - WaarBenJij.nu

Weer een berichtje vanuit Curacao

Blijf op de hoogte en volg Danielle

24 Oktober 2013 | Curaçao, Mari Pompun

Het is geloof ik weer eens tijd voor een verhaaltje op deze blog over mijn avonturen in Curacao de afgelopen 1,5 week. Afgelopen dinsdag heb ik een heel reisverslag getypt maar zodra ik hem online wilde zetten, liep de app op mijn telefoon vast en was alles weg. Vandaar dat het deze week zo laat is dat ik een berichtje plaats.. De afgelopen week was een normale week maar ook een hele leuke! Michel zat namelijk al een tijdje met het plan om ook naar Curacao te komen, even uit de sleur en even uit zijn vertrouwde omgeving. Dat even is uiteindelijk 4 maanden geworden :). Michel had zich ook ingeschreven bij Topstage zodat zij werk voor hem konden zoeken maar zij konden niets voor hem vinden. Ik wist dat mijn bazin nog een stagiair zocht en besloot haar te vragen of Michel niet ook hier kon komen werken. Dat was vrijdag een week terug geloof ik. Ze zei dat ze erover na zou denken en ze zou er op terug komen. Na het weekend vertelde ze mij dat ze graag wilde skypen met Michel om wat dingen over de functie te bespreken nadat ze zijn motivatie en cv had doorgenomen. En na dat gesprek werd de beslissing genomen; Michel is aangenomen! We worden dus straks naast lovers ook collega's haha. De dag erna was alles geregeld; tickets, auto voor Michel en er is een studio voor ons gereserveerd die ik morgen ga bekijken. Ik vind het allemaal spannend maar ook heel erg leuk. Michel zegt; we gaan proef samenwonen in het buitenland haha. 3 November is hij hier en ik kan nu echt niet meer wachten, wil hem zo graag weer zien na 2 maanden! Maar Michel is niet de enige die snel naar curacao komt, ook mama en manon komen over 22 dagen al! Het lijkt me zo leuk om iedereen het eiland te laten zien en de mooie plekjes die ik heb ontdekt. Zoals jullie weten ben ik ook druk bezig om mijn padi te halen. Afgelopen zaterdag hadden carolien en ik duik 3 en 4. Dit deden we bij Blue bay een resort en real estate complex. Ik vond dit de mooiste duik plek tot nu toe en we hebben ook veel gezien. Meteen toen we in het water lagen zagen we een octopus en daarna hebben we nog een rog, een kogelvis en wat lion fishes gezien. Ook moisten we weer oefeningen doen onder water. We gingen bijvoorbeeld zweven onder water tussen de bodem en het oppervlak door ons drijfvermogen zo aan te passen dat we op dezelfde hoogte bleven hangen onder water. Daarna hebben we onze flippers uit gedaan en kon je door dat drijfvermogen salto's maken enzo onder water, echt heel leuk om te doen. Ook moesten we ons duikvest en fles afdoen onder water en weer aandoen. En verder moesten we ook een oefening doen waar ik helemaal geeeeeen zin in had. We moesten voor een minuut lang onze duikbril afdoen onder water. Nu flip ik altijd helemaal de pan uit als ik niet goed kan zien of in situaties terechtkom waar ik zelf niet de controle heb om meteen naar boven te gaan of een blinddoek af te trekken. Dus ik raakte al in paniek bij de gedachte en wilde het echt niet doen. De volgende duik vroeg hij mij weer of ik het wilde doen anders zou ik mijn brevet niet krijgen en toen heb ik het maar gedaan omdat hij mij dwong het te doen. En ik heb het goed gedaan maar het had niet langer dan een minuut moeten duren want ik voelde de paniek alweer opkomen. Na het duiken zijn we nog even naar happy hour geweest op Zanzibar. Zondag ben ik samen met carolien naar een villa gaan kijken die daan, dave en Michel hadden gevonden. Daan en dave willen namelijk hier naar curacao komen voor een weekje vakantie en het plan is dan om een weekje met zijn vieren in een villa te verblijven. Dat lijkt mij echt heerlijk, een weekje airco en een wasmachine en zachte banken en een lekker bed. Haha nu klinkt het echt alsof ik het verschrikkelijk heb en dat is niet zo hoor, is alleen beetje simpel allemaal hier bij mij in het studentenhuis, back to basic laten we maar zeggen. Maar in ieder geval, terug naar de villa. We hebben de villa bekeken en het zag er opzich allemaal goed uit maar het was wel allemaal verouderd en in de kussens zaten vlekken. Toen vroeg de vrouw die het huis liet zien wanneer wij ook alweer wilden komen. En toen vertelde ze mij dat ze voor dezelfde week nog een villa vrij had die eigenlijk veel duurder was maar die wij voor dezelfde prijs als het eerste huis konden krijgen en deze villa lag in Jan Thiel. Jan Thiel is de mooiste en meest luxe week van Curacao dus ik was erg nieuwsgierig geworden. Toen ze dan ook vroeg of we wilden kijken zei ik geen nee. We zijn er dus naartoe gereden en het was een superhuis! Echt heel mooi en luxe, daar gaan we vast een super vakantie beleven! Afgelopen week was niet zo boeiend eigenlijk. Het enige boeiende wat ik heb gedaan was gisteravond. Toen zijn wij met een groep huisgenoten naar de film premiere van de film spijt geweest. Gebaseerd op het boek van Carry Slee. In Nederland is deze allang uit maar in Curacao was hij nog niet uit. Het was een hele indrukwekkende en mooie film en de regisseur en de cast was er en na afloop konden we een gratis drankje halen. Dus dat was wel even leuk! Al had ik verwacht dat het chiquer zou zijn met champagne en rode loper enzo haha. Dit was dus niet het geval. Vandaag is mijn laatste dag werken voor het weekend want deze week heb ik vrijdag en zaterdag vrij. Morgen ga ik dus kijken naar die studio en even nieuwe allstars of andere sneakers scoren met anita en in de avond eten bij pampus, een studentencafe, omdat zij daar morgen lasagna op het menu hebben, mmmm. Zaterdag gaan carolien en ik weer duiken en dit keer voor de laatste keer voor ons padi. We hebben onze laatste duik en laten deze ook filmen en er worden als het goed is foto's gemaakt en dan zondag weer aan het werk! Maarrr volgende week staan er ook leuke dingen op de planning! Woensdag ga ik namelijk met anita en carolien een dagje naar Bonaire! We vliegen in de ochtend heen en in de avond terug. En we hebben een auto gehuurd zodat we het hele eiland (hopen we) zo goed mogelijk kunnen bekijken. Heb er zin in! Bon Siman!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Op deze site zal ik al mijn avonturen gaan bijhouden van mijn stage in Curacao van september 2013 tot februari 2014.

Actief sinds 31 Juli 2013
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 11111

Voorgaande reizen:

02 September 2013 - 10 Februari 2014

Curaçao

Landen bezocht: